Rokraksta analīzes apguve

Laiku pa laikam mums rodas vēlme uzzināt kaut ko jaunu. Līdz ar vēlmi nereti rodas iespēja iet un kaut ko apgūt. Vēlmes ātri nāk un tik pat ātri aiziet. Paliek dzīve un jautājumi: Vai ir vērts? Ko ar to iesākt? Kā neizniekot laiku? Tādēļ, pirms sākt mācīties, der uzzināt, kādi ir mācību blakusefekti, stadijas un principi.

Mēs mācāmies, lai iegūtās zināšanas pielietotu. Pretējā gadījumā noteikti nav jēgas sākt, jo nerealizētas zinības sāk "pūt" un pastiprinās lepnība un iedomība.

Zināšanu pielietojums ir divu veidu – sev un citiem. Grafoloģiju pamatā vēlas apgūt, lai uzzinātu vairāk par sevi. Šķiet, ka tas ir lētāk un efektīvāk nekā vaicāt padomu grafologam un maksāt par konsultāciju. Taču pieredze rāda, ka tas tikai tā šķiet… Sev palīdzēt ir daudz grūtāk nekā citiem, jo nav vēsa, nepiesaistīta skata no malas. Savus trūkumus nezinām tikai mēs, visi apkārtējie tos ļoti labi redz. Un katrā izdevīgā brīdī cenšas dot labu padomu, jo padomu došana ir cilvēka dabā. Tādēļ šķiet tik viegli strādāt par konsultantu un jebkāda veida padomdevēju – šī amata nosaukumu ir ļoti daudz. Atkal jāsaka – padomdošanas vieglums ir milzīga ilūzija.

Jebkurā nozarē ir jāpavada daudzi gadi, jāieliek daudz pūļu, lai spētu dot reālu labumu. Iedomājieties, ka jūsu draugs ar milzīgu entuziasmu saka, ka ir izlasījis grāmatiņu par aklās zarnas izgriešanu un piedāvā jums to izgriezt mājas apstākļos. Domāju, jūs no šāda priekšlikuma tūlīt atteiksieties un izvēlēsieties ārstu, kas ir mācījies vairākus gadus, pēc tam stingrā uzraudzībā izgājis vēl vairāku gadu ilgu praksi. Tā ir ķirurģija, kur darbs notiek ar redzamiem orgāniem. Ja vēlamies darboties ar neredzamu psihi, jāsaprot, ka darbs ir daudz smalkāks un prasa daudz lielāku rūpību, akurātumu un atbildību.

Grafoloģija ir psiholoģijas nozare. Darbs notiek ar tādām netaustāmām lietām kā emocijas, ieradumi, tieksmes, rakstura īpašības. Tādēļ mācībām jāpieiet ar visu nopietnību.

Sākumam der aplūkot šos divus variantus:
Handwriting University pirmie trīs līmeņi. 700 ASV dolāri.
The Cambridge School of Graphology - Advanced Diploma Course. 1100 angļu mārciņas.

Visu, kas ir lētāks, es neuzskatu par nopietniem materiāliem. Diemžēl strukturētas, profesionāli sakārtotas zinības neviens par lētu naudu nedod. Pieredze rāda, ka tikai tādas zinības praksē ļauj izvairīties no smagām kļūdām.

Vai ar to pietiek? Nē. Darba gaitā rodas daudz jautājumu. Tiem ir jārodas, ka patiešām notiek zināšanu apguve un mēģinājumi tās pielietot praksē. Jāatrod kāds, kas spēj uz jautājumiem atbildēt. Tādu cilvēku sauc par skolotāju.

Parasti skolotājs ir tas, kas parāda praktisko pielietojumu reālās dzīves situācijās. Pašam lauzt ceļu ir nepraktiski, labāk ir iet pa iemītu taciņu. Tā iegūstam laiku lielākām lietām, būtiskākiem sasniegumiem.

Skolotājs ir paraugs, ideāls, uz ko tiekties. Ir svarīgi, lai viņš iemācītu konsultēšanas tehniku un parādītu, kā praksē izturēt klienta spiedienu un neatkāpties no pareizas prakses principiem. Klients parasti vēlas dzirdēt savu ideju apstiprinājumu. Ja konsultants vēlas popularitāti, viņš to dod. Ja konsultants vēlas dod patiesu labumu, viņš risina problēmu atbilstoši skolotāja dotajiem pareizas konsultēšanas principiem. Tā viņš saglabā spēju redzēt situāciju īstajā gaismā un spēj klientam dot spēku risinājuma atrašanai.

Pirmie soļi, pirmie fakti, pirmie iespaidi rada milzīgu sajūsmu. Cilvēka dabā ir priecāties par visu jauno un dalīties savā priekā ar citiem. Savas gudrības un spēju apjausma ir kārtējā ilūzija. Fakts ir tāds, ka tikai pēc septiņiem gadiem cilvēks pa īstam saprot, ar ko nodarbojas. Profesionalitāte parādās pēc divdesmit darba gadiem, kad ir pieredzētas neveiksmes un ir skaidri zināms, ko darīt nekādā gadījumā nedrīkst. Pirmām kārtām nedrīkst ar sevi lepoties, tā ir neveiksmes garantija.

Intuīcija ir īpašs profesionāļa redzējums. Tas nāk ar laiku. Profesors var atļauties darīt to, par ko mācību grāmatās nekas nav teikts. Ja tā rīkojas students, to neviens neatbalsta. Tas ir pareizi, jo sākotnējā intuīcija parasti ir iluzora, tai nav pamata, kas nāk ar ilgiem rutīnas gadiem. Protams, ir cilvēki, kam ir dabas dotas spējas, taču tādi ir liels retums un sevi par tādu uzskatīt nozīmē iekrist lepnības lamatās.

Pēc izlasītā būtu jārodas secinājumam, ka mācīties vajag kaut ko vienu un apgūto izmantot visu dzīvi kā maizes darbu. Jā, tā būtu vispareizāk. Pēc četrdesmit darba gadiem cilvēks ir parādījis, ka ir spējis izvairīties no profesijas viltībām, spējis pārvarēt grūtības, ieguvis rūdījumu un pieredzi un tādēļ var uzņemties arvien atbildīgāku un sarežģītāku situāciju risināšanu.

Grafoloģija ir viens no pirmajiem soļiem cilvēka iekšējās pasaules izpratnē. Pirmā sajūsma par raksturu dažādību pāriet ātri. Pēc tam jāpārvar tieksme šausmināties par to, kas patiesībā redzams. Nepieciešama milzīga līdzjūtība, redzot, kādā situācijā klients atrodas un kā viņš spējis saglabāt līdzsvaru starp daudzajām pretrunīgajām tieksmēm.

Jebkura zinātne paredzēta, lai darītu cilvēku laimīgu. Laime nav ārīgs prieks, laime ir uzzināt savas dzīves piepildījumu un ceļu uz to. Viedums – jebkuras profesijas mērķis – ir parādīt cilvēkam praktisku, reālu nākamo soli savas laimes virzienā. Tas ir jāmācās visu mūžu.

 

Panākumu burti veiksminiekiem
© Kārlis Šulcs 2006-2014. Visas tiesības aizsargātas.
Jaunākie labojumi 25.10.2011. Atsauksmes sūtīt autoram.